Sunday, September 25, 2005 | 4:55 AM
مقابله با POP-UP

اگر زمانی که از سایت خاصی بازدید نمی کنید به طور تصادفی Pop-UP دریافت می کنید، شما هم یکی از 500 میلیون کاربرانی هستید که توسط spyware آلوده شده اید. Spyware نرم افزاری است که به طور پنهانی از طریق اتصال اینترنتی اطلاعاتی در مورد شما را معمولا برای هدفهای تبلیغاتی جکع آوری می کند. Spyware همچنین می تواند اطلاعاتی در مورد آدرس های w-mail و حتی کامه عبور و شماره حساب بانکی شما جمع آوری نماید. این برنامه های مضر بصورت Package همراه با اقلام مجانی در اینترنت مثل محافظ های صفحه، ابزارهای نگهدارنده کلمه عبور، برنامه های معاوضه کننده، فایل های موسیقی، Clip-art، و غیره بر روی کامپیوتر شما نصب می شوند. بعضی از این برنامه ها زمانی که شما Spyware تبلیغاتی آن را حذف کنید متوقف خواهند شد، ولی برخی دیگر قبل از اینکه انها را حذف کنید خود را مخفی کنند.

گام اول:

1- اولین کاری که باید انجام دهید این است که به Start>Control panel>Add/Remove Programs رفته و به یکباره هر برنامه ای که شامل عبارات مشابه کلمات زیر است را حذف نمایید.

Web Search، Rebates، Browser enhancement، Ebates، Shopper، GAIN، New.net، Moe Money Maker یا IE Enhancement.

به این دلیل که تعداد این برنامه ها هر روزه افزایش می یابد، موارد بالا لیستی جزئی از کل موارد موجود است، ولی این لیست می تواند نقطه شروع خوبی باشد و در مراحل بعدی آنچه را که باقی مانده است به طور کامل پاک کنید.

گام دوم:

در قدم بعدی کامپیوتر خود را reboot کنید. اگر هر برنامه بعد از Uninstall شدن از دستگاه از شما درخواست کرد که کامپیوتر خود را reboot نمایید، مجبور نیستید این کار را انجام دهید. شما می توانید تا پایان حذف کامل Spywareها صبر کرده و سپس به یکباره کامپیوتر خود را reboot نمایید.

گام سوم:

سپس، شما نیاز دارید که یک Spyware remover مجانی دریافت کنید. اگر کامپیوتر شما دارای سیستم عامل Windows 2000 pro یا Windows XP است، به آدرس مایکروسافت مراجعه کرده و Microsoft AnyiSpyware Beta را مستقیما از صفحه اصلی آن دریافت و نصب کرده، روی File-Update کلیک کرده، وسپس جستجو در حالت "FULL" را اجرا نمایید. مطمئن شوید که هر چیزی را که نرم افزار آن را به عنوان یک Spyware پیدا کرده را "Remove" کرده یا "Quarantine" نمایید مگر اینکه آن را بشناسید. این نرم افزار تقریبا تمام برنامه هایی که POP-UP را فراخوانی می نماید را از بین می برد. این نسخه نرم افزار شرکت Microsoft مجانی و عالی است، و همیشه برای جلوگیری از ورود برنامه های بیشتر به درون کامپیوتر کار می کند. اگر شما دارای سیستم عامل windows 98 یا Windows ME هستید، لطفا کامپیوتر خود را به روز نمایید. دو برنامه خوب دیگر هم وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید؛ Spyware Doctor و Ad-Aware. نسخه های رایگان آنها تنها حذف کننده Spyware ها هستند، اگر شما به هشدار دهنده برای محافظت کامپیوتر خود نیاز دارید، باید آنها را خریداری نمایید. برای دریافت Ad-Aware از اینجا میتونین دانلود کنین.

برای دریافت Spyware Doctor از اینجا میتونین دانلود کنین.

یکی از این نرم افزارها یا هر دوی آنها را نصب نمده، اول انها را بروز کرده، سپس full scan را اجرا نمایید. هر برنامه ای را که به عنوان spyware می یابد؛ اگر آن برنامه را نمی شناسید حذف نمایید.

گام چهارم:

آخرین کاری که باید انجام دهید این است که در Internet Explorer به بخش Tools و سپس O[tions بروید. به صفحه Security رفته و سطح Default را انتخاب کرده و روی OK کلیک نمایید. این سطح از امنیت می تواند جلوی وروید بسیاری از برنامه های مزاحم از جمله Spyware ها را بگیرد. بهترین انتخاب شما برای رفع مشکلات موجود در ارتباط با Internet Explorer، دریافت مرورگر Mozilla's Firefox است، که دارای حفره های امنیتی کمتری است و میتوان با تمام وجود میتوان گفت بهترین مرورگر حال حاضر می باشد.

 
Bottom