گوگل که مالک بزرگترین موتور جستجوگر اینترنتی دنیاست در حرکتی تازه برای ترقی حوزه های فعالیت خود در امور تجاری اقدام به ایجاد بخش واسطه گران اینترنتی نموده است و این امکام جدید را به سرویس محبوب تبلیغاتی AdWords خود اضافه کرده است.
یک تامین کننده خدمات IT در چین سرویس AdWords گوگل را به صورت محلی برای کارهای تجاری کوچک راه اندازی کرده است. در چنین واسطه ها به ایجاد منابع سرشار برای موتورهای جستجو کمک شایانی کرده اند. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات تجاری iSearch تقریبا نیمی از عایدی موتورهای جستجو به جیب واسطه ها و آژانسهای تبلیغاتی ای می رود که آگهی ها را بر روی میزبانهای خود قرار می دهند. کل عایدی موتورهای جستجو از بابت تبلیغات در سال 2004 چیزی در حدود 1.25 بیلیون یوآن بوده است که 640 میلیون آن به عنوان حق کمیسیون به دلالان و آژانسها پرداخت شده است. البته این آژانسهای تبلیغاتی چندان هم در زمینه تبلیغات اینترنتی خبره نیستند و به طور تخصصی فقط در زمینه وب فعالیت ندارند و چه بسا اگر تخصص تر به این مقوله پرداخته شود سود بیشتری نصیب شرکتهای دست اندر کار خواهد نمود. پیش بینی می شود در سال 2007 تبلیغات اینترنتی بازاری 62.5 بیلیون یوآنی را از آن خو.د کند. اما به رغم سردمداری گوگل در امر تبلیغات به شیوه جدید در وب، گوگل با در اختیار داشتن تنها 19.1 درصد از کل بازار در مقایسه با سهم 37.4 درصدی شرکت بایدو و 32.2 درصدی یاهو، دارای مقام سوم است. به همین دلیل به تازگی گوگل توجه بسیاری به بازارهای چینی دارد و قصد دارد پایه های بنای تجاری خود را در چین مستقر کند. اما با محکوم شدن مهندس لی از کارشناسان مایکروسافت که قصد داشت به گوگل بپیوندد این امر کمی دچار مشکل شده است و با وجودی که لی ادعا مرده است که زمینه همکاریش با گوگل متفاوت از فعالیتهای سابقش در مایکروسافت می باشد اما باز هم این ادعا از سوی دادگاه پذیرفته نشد و "لی" بعد از استعفا از مایکروسافت باید حداقل یک سال صبر کند تا اجازه ملحق شدنش به گوگل صادر شود!
Post a Comment
<< صفحهی اصلی